zaterdag 6 juli 2013

Stuffed Peppers

Vaak zie je in van die kleine lokale tavernes in Griekenland 'Stuffed Peppers' op de menukaart staan. Als mezze. Een heerlijk gerecht dat uit weinig ingrediënten bestaat en redelijk snel klaar is. Het meeste werk is nog wel om die zaadlijsten uit de pepers halen.

Verleden week vroeg ik via Twitter of iemand weet hoe deze pepers heten. Ik heb nog steeds geen idee. Vandaar dat ik ook geen andere titel voor het gerecht weet te bedenken. Het blijven dus de Stuffed Peppers, zoals ze ook in Griekenland genoemd worden.
Ik zie ze wel eens bij een Turkse of Marokkaanse winkel liggen, meestal met een stuk of tien in een zakje. Ze hebben de smaak van paprika's, maar ze zijn kleiner en smaller (zo'n 15 cm lang). Ze zijn echter weer groter dan de pepers die we kennen. 

Voor de vulling heb ik een mengsel gemaakt van feta met ricotta. Roomkaas zou ook kunnen. Of alleen feta, maar dan gaat de smaak van de kaas wel erg overheersen. 





8-10 groene zoete pepers
200 gram feta
200 gram ricotta
2 eetlepels olijfolie
peper en zout
4 eetlepels gehakte peterselie of oregano

Snijd de kapjes van de pepers en haal de zaadlijsten er met een mesje uit.
Meng de overige ingrediënten en vul hiermee de pepers. Duw het kapje er weer op en leg ze in een ovenschaal. Sprenkel er nog wat olijfolie over en bak de pepers op 200' C in een ongeveer een half uur gaar.




5 opmerkingen:

  1. Mooi weer, Manon. Ik heb de pepers inderdaad weleens bij de Turkse winkel gezien. Nu op je foto's zie ik ook dat ze groter zijn dan de ingemaakte pepers die ik soms koop. Lekker met die kruiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo, ik ben Ymme en jou nieuwe volger. Bij het zien van al die mooie foto's van heerlijke gerechten was ik onmiddellijk gecharmeerd.
    groetjes,
    Ymme

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er voortreffelijk uit en het oog wil ook wat, leuk keuls potje.

    Ik ken ze onder de naam: Banana Chili pepper, Yellow -wax pepper.
    Pepper niet verwarren met pepers

    Of gewoon zoete punt paprika in groen,geel en rood.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de info, Ger. Toevallig hoorde ik deze week ook al de naam Banana Chili Pepper vallen. Ik had er nooit eerder van gehoord, maar het zijn inderdaad deze geel-groene puntparika's.

      Verwijderen