maandag 28 mei 2012

No Milk Today



Net buiten het plaatsje Nijeveen (gemeente Meppel) staat een oude melkfabriek, te herkennen aan de metershoge schoorsteen. In die oude melkfabriek zitten twee van mijn favoriete winkels. De chocolaterie Chocolade & Zo en de brocantewinkel No Milk Today. Wat een geweldige combinatie.
Onlangs brachten we aan beide winkels een bezoek en hebben we zowel ter plaatse genoten van alle mooie spullen die ze hebben, maar later ook thuis van de citroenbonbons met Limoncello uit de chocolaterie. Heerlijk waren ze! Sindsdien ben ik wat in de ban van citroenen. Het zal vast ook door het mooie, warme weer komen, maar het is zeker dat er binnenkort wat recepten met citroen op mijn blog zullen verschijnen. 

Tot mijn grote genoegen mocht ik foto's maken van de mooie oude spullen uit de brocantewinkel. Ik heb er een aantal geselecteerd om een impressie van de winkel weer te geven. Ik begreep dat er binnenkort in het magazine Jeanne d'Arc Living ook een reportage over No Milk Today komt te staan en daar ben ik erg benieuwd naar. Vooral ook hoe iemand anders de winkel door het oog van de lens ziet.
Míjn aandacht in de winkel werd vooral getrokken door het vele linnengoed en oud keukengerei, terwijl ze natuurlijk zoveel meer hebben: kleine kasten, rekken, krukjes, manden, kisten... En alles met een frisse en sfeervolle uitstraling, hoofdzakelijk in de kleuren blauw en wit.
Maar misschien kijk ik ook subjectief en zie ik vooral wat mijn belangstelling heeft. Ga dus vooral zelf even kijken als je toevallig in de buurt bent. 

No Milk Today
In de oude melkfabriek
Kolderveen 30b
7948 NJ Nijeveen
0522 259401 / 06 33718820

Openingstijden
maandag t/m zaterdag 13.00 uur - 18.00 uur

Hillie en Arend Kikkert














5 opmerkingen:

  1. hoihoi,
    via de Ariadne kom ik op je blog terecht. Ik heb je leuke artikel gelezen, wat leuk het verhaal achter het draadijzer, zo kom je nog eens iets te weten.
    Maar deze post mag er ook zijn. Helaas is Meppel voor mij niet echt in de buurt,maar mocht ik eens die kant op rijden dan breng ik zeer zeker even een bezoekje aan deze oude melkfabriek.

    Ik wens je een mooie dag ☼
    groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Patricia,
      Dank voor je leuke reactie. Ik heb uiteraard ook even jouw blog bekeken en dat ziet er erg sfeervol uit. Prachtige foto's.
      Mocht je ooit een keer richting het Noorden gaan, dan heb je in ieder geval een adres van een mooie melkfabriek om naar toe te gaan.
      Groeten, Manon

      Verwijderen
  2. Hoi Manon, Naar aanleiding van het artikel in de Jeanne d'Arc Living, ben ik gaan googelen op 'No Milk Today'. Zo kwam ik op jouw sfeervolle blog terecht. Heeft No Milk Today zelf geen website? Hoe dan ook, misschien gaan we er zaterdag wel heen; de combinatie van een oude zuivelfabriek mét brocante in wit en blauw (mijn 'all time favourite', dat is het ritje vast en zeker waard. En misschien kunnen we het nog combineren met de adresjes uit je andere blogbericht.
    Prettig weekend en geniet van het mooie weer.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita,
      No Milk Today heeft inderdaad zelf (nog) geen website. Hillie en Arend hadden vooraf niet kunnen vermoeden dat hun brocantewinkel zo'n bekendheid en aanloop zou krijgen en dat mensen vooraf via internet toch enige gegevens willen opzoeken. Tot nu toe is deze blog dus de enige bron van (digitale) informatie. Vandaar dat ik er, op verzoek van Hillie, zoveel mogelijk gegevens op geplaatst heb. En het is ook leuk dat mensen door deze zoektocht weer op mijn blog uitkomen.
      Ik wens jullie een goed weekend. Een bezoek aan de zuivelfabriek is absoluut de moeite waard.
      Groeten, Manon

      Verwijderen
  3. Ook ik kwam via het artikel in de JDL op het idee om even te googelen, waardoor ik hier terecht kwam... Je foto's zijn prachtig en de winkel is zo te zien zeker een bezoekje waard!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen