vrijdag 8 april 2011

Salt & Pepper

Een kleine greep uit het zout en peper assortiment in onze keuken. Van het roze himalayazout dat minstens 250 miljoen jaar oud is tot oude pepermolentjes die veel te leuk zijn om op vlooienmarkten te laten staan. De 'sel de Camargue' heb ik ooit in de Provence gekocht, maar tegenwoordig is dit nagenoeg in iedere delicatessewinkel, en zelfs in supermarkten, te koop.

Aan de oude vismarkt in Groningen bevindt zich Kruiden & Keramiek met meer dan 130 soorten aan kruiden en specerijen. Een leuke winkel voor de ware kookliefhebber en ook nog gevestigd in een prachtig oud pand.

2 opmerkingen:

  1. ik gebruik graag Maldon zeezout; ken je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, Maldon zeezout ken ik niet, maar ik heb het natuurlijk even opgezocht. Van het een rol je dan weer in het ander. Op de site van de kookboekenrecensent (zie link bij blogs & sites), kwam ik een boekje tegen over zout: Koken met zout uit alle werelddelen van Valerie Aikman-Smith.

    BeantwoordenVerwijderen